Aký materiál oddeľujete
Plastová omrvinka
Odrezky repy
Stavebný odpad
Drevný odpad
Gumový recyklát
Uvedené materiály sú len vybrané príklady, vždy je dôležitá konzultácia pre konkrétny prípad.
Máte nejaké otázky?
Zanechajte nám správu
Magnetický separátor nad pásový dopravník MSF
Magnetický separátor nad pásový dopravník s automatickým čistením (MS F) je vhodný pre separáciu veľkého množstva väčších feromagnetických nečistôt z ľahko prestupných materiálov behom ich prepravy na pásovom dopravníku. Umiestnenie separátoru sa väčšinou obíde bez zásahu do konštrukcie dopravníku. Konštrukčné riešenie je robené magnetickou doskou, okolo ktorej obieha dopravníkový pás s unášačmi, ktorých zadaním je vynášať vyseparovaný kov mimo magnet.
Priemyselné odvetvia použitia magnetických separátorov nad dopravník
Separátory nad dopravník s automatickým čistením sú vhodné tam, kde prevláda preprava pomocou pásových dopravníkov a charakteristika materiálu neumožňuje použitie inej metódy magnetickej separácie.Odvetvia použitia
- triedenie komunálnych odpadov
- recyklácia a spracovanie druhotných surovín
- dalšie priemyselné odvetvia, kde je prepravovaný dobre prestupný materiál
Čiastočné obmedzujúcim faktorom pre použitie separátoru nad dopravník je maximálna rýchlosť dopravníkového pásu, ktorá by nemala prekročiť 1,5 m/s. V prípade väčšej rýchlosti neváhajte nás kontaktovať.
Oblasti použitia v priemyselných prevádzkach
1. Separácia na ochranu spracovateľskej technológie
Základným predpokladom použitia separátoru nad dopravník je vyšší obsah feromagnetických nečistôt v prepravovanom materiáli, avšak vzhľadom k charakteristike tejto metódy separácie nedoporučujeme jeho použitie na ochranu pred nebezpečím poškodenia strojov a zariadení v technologickom reťazci spracovaní prepravovanej suroviny ako sú mlyny, drtiče, triediče a iné.2. Separácia na čistotu produktu
Tu je cieľom dosiahnutie maximálnej čistoty produktu, kedy toto nie je možné inou metódou separácie. Tento proces obvykle prebieha na začiatku (pretreatment) alebo na konci (final cleaning) výrobného procesu. Podľa charakteristiky separovaného materiálu, jeho množstvo a technických podmienok volíme magnet s jedným alebo dvoma pólmi. Vplyv na konstrukčné riešenie magnetu má zároveň jeho pozícia voči dopravníkovému pásu s materiálom určeným k separácii. V prípade vysokej vrstvy separovaného materiálu alebo jeho horšej prestupnosti doporučujeme doplniť pásový dopravník magnetickým hnacím valcom, ktorý zaistí separáciu z dolných vrstiev materiálu.Spôsob montáže magnetického separátoru nad pásový dopravník
Výhodou našich magnetických separátorov nad dopravník je jednoduchá montáž v mieste separácie pomocou štyroch závesných ôk. Separátor by sa mal nachádzať čo najbližšie separovaného materiálu so zachovaním vzduchovej medzery pre zachytené kovové nečistoty a unášače čistiaceho profilového pásu, aby sa predišlo ich zachyteniu a poškodeniu. Pre zvýšenie efektivity separácie je vhodné v mieste montáže roztvoriť dopravníkový pás pre dosiahnutie menšej vrstvy separovaného materiálu a jeho roztiahnutie na celú šírku pásu. Zároveň doporučujeme inštaláciu separátoru medzi valčekovými stolicami v mieste s najmenším výskytom iných oceľových konštrukcií, prípadne nahradenie časti konštrukcie dopravníku v najbližšom okolí separátoru nerezovými alebo inými nemagnetickými konštrukčnými prvkami. Magnetický separátor MS F sa montuje naprieč dopravníku s materiálom určeným k separácii. Prípadne je možné umiestniť ho rovnobežne v osi dopravníku nad výsypkou, avšak toto technické riešenie môže vyžadovať modifikáciu magnetu a je potreba ho uviesť v objednávke.Informace o bezpečnosti a kvalitě separátorů
Dbáme na vysokou kvalitu magnetických separátorůKonštrukcie a funkcie magnetického separátoru nad pásový dopravník
Magnetické separátory nad dopravník sú vyrábané v štandardných rozmeroch podľa typovej rady šírok dopravníkových pásov. Vždy sú osadené feritovými magnetmi, pričom rozlišujeme tri základné varianty podľa požadovanej efektivity separácie a lokálnych pr. podmienok:- ECO – hrúbka magnetu 190 mm, pohon NORD alebo SEW, štandardné ložiská. Separátor nemá ochranné kryty a preto sa nedoporučuje jeho inštalácia v prostredí nechránenom pred prachom a atmosférickými vplyvmi. Separátor sa nedá modifikovať. Vyššie uvedené obmedzenia sú vykompenzované nižšou cenou.
- STANDARD – hrúbka magnetu 230 mm, pohon NORD alebo SEW, ložiská SKF, zariadenie je plne zakrytované čo umožňuje jeho inštaláciu v prašnom prostredí a nachádza uplatnenie vo väčšine prípadov, kde je dodržená maximálna doporučená rýchlosť prepravovaného materiálu. Separátor sa dá na prianie doplniť čidlom schádzania pásu a snímačom otáčiek pre detekciu pretrhnutého alebo zablokovaného pásu.
- ES (extra strong) – hrúbka magnetu 300 mm pre použitie v náročných podmienkach, kde je horšia prestupnosť materiálu alebo keď je dopravovaný vo vyššej vrstve a zároveň požadujeme separáciu menších kovových nečistôt. Technické prevedenie a možnosť dovybavenia je rovnaké ako v prípade verzie STANDARD.